24.4.2017

גרידים - איך ליישר באופן זהה בכל המבטים\ איך הם עובדים

לפעמים בתוכניות שונות, אנחנו נתקלים בבעיה שהגריד כן נמצא במקום הנכון שמסונכרן עם כל התוכניות, אבל הראש שלו נמצא במקום אחר בכל תוכנית. 


לא כיף.


אז היום נדבר על גרידים, ואיך הם בעצם עובדים.



**גריד (GRID), מפלסים (LEVELS) ו- REFERENCE PLAN, הם מישורים תלת מימדיים, למרות שהם נראים כ"קו", וכל ההסבר הבא שווה ערך לשלושתם.


אז, בכל מבט שנזיז את מיקום הגריד, הוא ישתנה גם בשאר המבטים הרלוונטיים.
אבל, מבחינת אורך הקו המוצג בכל תוכנית יש לתוכנה כמה אופציות עבודה.

האופציות תלויות אם יש CROP פעיל או לא.



אין CROP פעיל



נייצר קו גריד, ונראה שהוא נוצר במצב שנקרא 3D, כלומר, הוא מייצג את הגריד כמו שהוא במצב התלת מימדי שלו.

אפשר לראות שהוא במצב הזה ע"י הכיתוב 3D בצד שמאל שלא הראש, ושיש נקודה ריקה ליד הראש. 



כשראש הגריד נמצא במבט מסויים במצב זה, הוא יהיה בדיוק באותו מקום בכל תוכנית שהוא נמצא במצב זה (3D), ויזוז יחד בכל שינוי.


אם נרצה, שבתוכנית מסויימת ראש הגריד יהיה במקום אחר משאר התוכניות, נוכל להעביר אותו למצב של 2D, ואז כל תזוזה רלוונטית רק למבט הזה.

העברה מ 3D ל 2D נעשית ע"י לחיצה על הסימן 3D.



הסימון של העיגול הריק הפך לעיגול קטן מלא, והכיתוב הפך ל 2D.
שינוי שנעשה ע"י גרירת העיגל הקטן המלא, יראה רק בתוכנית שהוא נעשה בה.


ע"י לחיצה על הגריד הזה, ניתן גם לראות את הנקודה הריקה, שמייצגת איפה נמצא הגריד כשהוא ב 3D.

כדי להחזיר גריד ל 3D, יש ללחוץ בכפתור ימני על הגריד ולבחור באופציה של
 RESET TO 3D EXTENTS




לפני שנעבור למצב השני, בו יש CROP, יש עוד פונקציה חשובה.


MAXIMIZE 3D EXTENTS


האופציה הזאת מותחת את הגריד עד לגבול הפרוייקט.
כלומר, אם בנינו גריד, התחתלנו את הפרוייקט, וגילנו שגריד קטן על הפרוייקט, ניתן לבחור את כל הגרידים, לבחור  MAXIMIZE 3D EXTENTS והגרידים ימתחו את עצמם עד לקצה הפרוייקט הבנוי.


וזה גם מה שבדיוק קורה במפלסים- LEVELS, כשמייצרים חתך או חזית, והמפלסים לא מגיעים לשם, אז צריך לבחור את כולם (במבט שכן רואים אותם) ולהגיד להם להימתח.

נחמד מאוד.

אבל צריך לזכור משהו, כאשר אנחנו נקצר את הגריד במצב של 3D, אנחנו שינינו את האורך של הגריד, וכשנבחר באופציה הזו הוא ימתח בחזרה לקצה גבול הפרוייקט. 

תכף אני אזכיר את זה שוב...

יש CROP פעיל


כאן יש שתי תגובות לגריד:
1. אם הגריד גדול מהקרופ (כשהוא ב 3D), הגריד יתקצר לפי הקרופ ויהפוך למצב של 2D - כלומר יראה ככה רק במבט הזה. עם כל הזזה של ה CROP גם הגריד יזוז כ 2D.
2. אם הגריד קטן מהקרופ (כשהוא ב 3D) ,הוא נשאר כמו שהוא והוא עדיין ב 3D


גריד לפני הפעלת ה CROP
 גריד מתקצר אחרי הפעלת ה CROP


סידור הגריד:

אז קבענו גריד (3D), סידרנו אותו בהתאם לגבולות שרצינו. עשינו קרופ, הגריד הפך ל 2D במבט הזה והזזנו אותו שוב לפי איך שאנחנו רוצים. (שימו לב שיופיע עיגול חלול במקום המקורי של הגריד 3D)

כשנרצה להחזיר את הגריד לפי המקור של ה 3D שלו:
- אם הקרופ קטן מהמקורי נבחר ב RESET TO CROP
- אם הקרופ גדול מהמקורי, והפכנו אותו ל 2D ושנינו אותו, נבחר ב  RESET TO 3D EXTENT

**אם נבחר ב MAXIMIZE 3D EXTENTS כל הגריד ימתח שוב בכל המבטים למקסימום המודל ויכול להיות שלא נשים לב בכלל ששינינו את כל הגריד (כי אנחנו ב CROP) - מה שדיברו בפסקה הקודמת.

לסיכום, אחרי שקבענו גריד, הוא ישתנה בהתאם בכל מבט שיש לו CROP.
וכשה CROP זהה בכל התוכניות ראשי הגריד יהיו באותו מקום כל עוד לא הזזנו אותם. 
ואם הזזנו אותם ניתן להחזיר אותם לאותו מקום ע"י האופציות האחרונות.

גריד 2D זהה בכל המבטים - ללא CROP

האופציה הבאה עובדת רק במבטים ללא CROP.

אם נייצר גריד, נהפוך אותו ל 2D ונמקם את הראש שלו המיקום שנרצה. ועכשיו נהיה מעוניינים שהוא יהיה בדיוק באותו מקום גם בתוכניות אחרות, נוכל לבחור בו, ואז לבחור באופציה PROPAGATE EXTENTS (שתפתח רק לאחר בחירת הגריד). 


בחלון שיפתח נוכל לבחור את המבטים שנרצה שגם שם הגריד הזה יהיה באורך הזה (יופיעו רק מבטים ללא CROP פעיל). ראשי הגריד יזוזו למיקום המתאים.

אבל לא יהיו תמיד מסונכרים איתו. 
כלומר, כל שינוי עדיין יהיה ייחודי לכל מבט עד שנפעיל שוב את האופציה הזו.








תגובה 1: